Apua ja käsipareja tuoteprojekteihin

Aika ei riitä

Aina aika ei vain riitä kaiken tekemiseen. Tai sitten oikeanlaista osaamista ei ole omasta takaa saatavilla kun sitä tarvitaan. Silloin kannattaa harkita tuotejohtamisresurssin palkkaamiista projektiluontoisesti ulkoa mieluummin kuin uuden työntekijän palkkaamista. Ulkopuolisen resurssin hankkisen etuja ovat mm:

  • ajan säästö
  • alhaisemmat kustannnukset
  • pienempi riski
  • uuden oppiminen vuokraresursseilta

Prodmanin konsultit ovat valmiina töihin vuosikymmenten kokemuksella uusien tuotteiden suunnittelusta ja vaatimusmäärittelystä.Esimerkkejä tekemistämme projekteista ovat mm:

Liiketoimintamahdollisuuden arviointi

Arveluttaako uuden liiketoimintaidean potentiaali? Meillä on pitkä kokemus uusien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamisesta. Autamme selvittämään riskit ja epävarmuudet sekä liiketoimintapotentiaalin koon. Asiakashaastattelujen lisäksi voimme myös auttaa rakentamaan MVP:n, kokeilemaan eri liiketoimintamalleja ja testaamaan asiakkaiden ostohalukkuutta.

Tuotesuunnittelu ja vaatimusmäärittely

Onko päätös jo uudesta tuotteesta tai palvelusta syntynyt ja tarvitsette tuotepäällikköä johtamaan sen kehitystä? Oli kyseessä sitten mobiilisovellus tai verkkopalvelu, niin meidän kokemuksemme auttaa löytämään juuri ne oikeat, tarvittavat toiminnallisuudet. Kokeusta meillä on sekä kuluttaja- että yrityspuolen tuotteista. Emme ole muotoilijoita tai graafikkoja, mutta asiakkaiden toiveet osaamme kerätä ja kommunikoida tuotekehittäjille.

Tuotemarkkinointi

Vai joko uusi tuote on valmis, mutta asiakkaat vielä puuttuvat? Arvolupaus, segmentointi, asiakashahmojen määrittely sekä hinnoittelu ovat meille tuttuja juttuja. Viime aikoina olemme perehtyneet etenkin hybridi-myyntiin, eli miten B2B-yritysten verkkomarkkinointi vaikuttaa ostoprosessiin. Jos uuden tuotteen tai verkkokanavan lanseerauksen tarvitaan projektipäälliköä tai Go-To-Market suunnitelmaa, niin kannattaa kysyä meiltä.

Portfolio hallinta

Vakiintuneiden yritysten haasteena usein on elinkaaren eri vaiheissa olevat tuotteet. Samaan aikaan pitäisi pystyä huolehtimaan nousevista tähdistä, tappamaan tappiolliset koirat ja keräämään katteet lypsylehmistä. Tämä vaatii hyvää näkyvyyttä ja dataa tuotteiden suorituskyvystä sekä ymmärrystä markkinoiden suunnasta. Onko teidän tuoteportfolionne ajan tasalla ja optimaalisessa kunnossa?